Виховна робота

    Основні аспекти виховної роботи
    у ВПУ №24 м. Заставна

    Головною метою, над якою працює педагогічний колектив ВПУ №24 є виховання громадянина як члена правового суспільства демократичної держави, особи, що відчуває ї цінує ідеали свободи ї рівності усвідомлює вартість людської гідності, здатна сама визначити пріоритети власного життя, прагне встановлення справедливої і стабільної політичної системи ї готова підтримувати її існування.
    Виховна робота училища організована у відповідності з вимогами «Закону про освіту», державних концепцій національного громадянського, патріотичного, сімейного, превентивного виховання; спрямована на виконання цільових програм «Діти України», «Обдарованість», «Здоров’я», Національна програма Патріотичного виконання, програма «Виховання», При організації роботи дирекція керується розпорядчими документами Головного управління освіти і науки Чернівецької ОДА.
    Робота з виховання підростаючого покоління в училищі проводиться в усіх її аспектах. А це робота гуртожитку, зайнятість учнів у ІІ половині дня:
    функціонування предметних гуртків, гуртків за інтересами, спортивних секцій. Проведення виховних заходів, засвідчують високий рівень професіоналізму, належну підготовку, пошук цікавої, маловідомої інформації, доступних та ефективних методів проведення.
    Методкомісія класних керівників та вихователів працює над методичною проблемою: «Формування і розвиток особистості з громадською позицією, готовністю до конкурентного вибору свого місця в житті».

    Діє школа молодого класного керівника, вихователя. Організовано наставництво для молодих класних керівників, вихователів. На методичних засіданнях заслуховуються методичні доповіді, розглядаються методичні розробки, плануються виховні заходи, години спілкування.
    Виховною роботою в навчальному закладі керує заступник директора з виховної роботи Чокан Лариса Михайлівна.
    Основними завданнями виховної роботи в училищі є створення умов для формування та розвитку учнівської молоді у відповідності до її нахилів, здібностей та уподобань.
    Шляхом вивчення нахилів, здібностей, талантів, інтелектуального рівня, стану трудової підготовки розробляється система заходів, що кладе перед собою мету

    виховання національно свідомого, освіченого фахівця і громадянина, що керується високими моральними цінностями й загальногромадськими критеріями.
    Організація виховної роботи акцентується на індивідуальній роботі з дітьми, проведенні ряду цікавих загальноучилищних пізнавальних заходів, серед яких конкурси КВК, огляди художньої самодіяльності, тематичні вечори присвячені творчості Тараса Григоровича Шевченка, Дню Української писемності, 66-ій річниці Великої Перемоги, героям-афганцям, 25-ій річниці Чорнобильської трагедії. Крім цього, гарною традицією стало в училищі проведення фольклорних свят, предметних вікторин, інтелектуальних ігор, виставок технічної, декоративно-прикладної творчості, художньої вишивки, кулінарної майстерності, свята квітів, яке кожного року припадає на святкування Дня вчителя.

    Учнями та керівництвом навчальної групи №26 з професії «Маляр, штукатур, муляр» започаткована цікава традиція проведення батьківських зборів з використанням мультимедійної презентації, яка вміщує ілюстративний матеріал про роботу групи за три роки навчання. Виявив себе як позитивний, досвід проведення в комплексі з батьківськими зборами відкритого демонстраційного заходу або відкритого уроку. Це успішно практикують учні та керівництво таких навчальних груп: №27 «Кухар, кондитер», класний керівник Шафер О.І., майстри групи Князь Н.В., Бігун А.Д., група №28 «Перукар, манікюрниця» класний керівник Перепелюк О.І., майстер виробничого навчання Крупко А.І., група №7 «Кухар, кондитер» класний керівник Спіжавка Л.В., майстри виробничого навчання Помпуш Г.В., Нєкрасова О.С., група №5 «Конторський службовець (бухгалтерія), оператор комп’ютерного

    набору», класний керівник Кольба М.З., майстер виробничого навчання Крупенна У.М., група №25 «Конторський службовець (бухгалтерія), оператор комп’ютерного набору», класний керівник Магалевич Г. М., майстер виробничого навчання Костюк П.О. група №3 «Слюсар з ремонту автомобілів, електрогазозварник, водій автотранспортних засобів категорій «В» і «С», класний керівник Мартинчук Д.Д., майстер виробничого навчання Барабащук С.В.
    В училищі діє учнівське самоврядування – «Республіка доброти», президентом якої є Бровчук Анатолій учень групи №31 за професією «Тракторист-машиніст с/г виробництва, водій автотранспортних засобів категорій «В» і «С», а також ряд міністрів, які відповідають за свої міністерства.
    Комплекс заходів з виховання свідомої, незалежно

    мислячої особистості яскраво доповнює робота гуртків.
    Славиться своїми витворами гурток «Умілі руки» під керівництвом знаної майстрині Мулек Марії Василівни. Гуртківці постійні учасники виставок декоративно-прикладного мистецтва, вони постійні дизайнери-декоратори училищної сцени до проведення відкритих виховних заходів.
    Громко Юрій Петрович перейняв естафету заслуженого раціоналізатора України Радомського Володимира Йосиповича з організації роботи гуртка «Технічної творчості».
    Надзвичайно велику роль в організації навчально-виховного процесу відіграє бібліотека училища. Ця робота підпорядкована ідеї формування самосвідомості учня, розвитку їх етичної і моральної поведінки, оволодіння фаховими навиками. На сьогоднішній день бібліотечний

    фонд налічує 40687 книжок з них зі спеціальних дисциплін – 22848 підручників; із загальноосвітніх – 3781 підручник. В приміщенні бібліотеки організовують постійні та змінні виставки. Систематично проводяться бібліотечні огляди, тематичні вечори з творчості письменників, огляди нових фондових надходжень.
    Ідеї навчання та виховання підростаючого покоління підпорядковано і роботу соціально-психологічної служби. Її результативне функціонування забезпечують практичний психолог Шевчук М.М. та соціальний педагог Савчук В.В.
    Психодіагностичним аналізом, шляхом тестування охоплено 100% учнів. Велика увага відводиться вивченню питання про поширення та профілактику хвороби Віл-СНІД. Організована робота профілактичного лекторію «Чума ХХ століття», регулярно проводяться круглі столи на тему: «Що таке Віл-СНІД», «Репродуктивне здоров’я» та інші.

    Значна увага також приділяється правовому всеобучу учнів. Організовується проведення виховних годин: «Кримінальна та адміністративна відповідальність», «Насильство в сім’ї за участю представників правоохоронних органів та спеціалістів районної служби сім’ї та молоді Остафійчук Алли Іванівни та Давидюк Людмили Миколаївни. Робота соціального педагога спрямована на здійснення соціального супроводу дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених та з багатодітних сімей.
    Виховання трудової зміни для робітничих кадрів в училищі здійснюється за принципами науковості та наступності, системності, а також зв’язку з реальним життям. Вихователями, керівниками груп проводяться учнівські лекторії, уроки-екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, читацькі конференції, засідання клубів “Ватра”, “Ліра”,


    літературознавчих студій, тематичні дискотеки, учням постійно надаються юридичні, психологічні, методичні консультації.
    З метою попередження правопорушень і злочинності розгорнута широка система привентивного, правового, громадянського та національного виховання. Індивідуальна і колективна робота з дітьми ґрунтується на довірі та взаємоповазі, до уваги завжди беруться інтереси, запити і можливості кожного учня, а також форми його відповідальності за скоєні вчинки і дії. В училищі діє штаб профілактики правопорушень, який засідає кожного місяця.
    Організовано роботу батьківського всеобучу. Ведеться пропаганда здорового способу життя.
    Вихователі гуртожитку: Шафер О.І., Паленчук Д.С., Маланюк А.Т., Трифоненко О.М. постійно проводять виховні бесіди, години спілкування, що містять пізнавальний та корисний матеріал допомагають учням адаптуватися у новому невідомому колективі. Велику увагу звертається на національно-патріотичне виховання.
    Загалом роботу по здійсненню навчання та виховання підростаючого покоління в училищі можна вважати ефективною та плідною. Враховуючи згадані напрацювання педагогічний колектив ставить перед собою наступні цілі та задачі з виховання підростаючого покоління.
    Сьогодні навчальний заклад живе яскравим та багатогранним життям. Однією з найважливіших складових цього процесу є виховна робота, яка покликана покращити процес формування всебічно розвиненої особистості у відповідності з її природними нахилами та обдаруваннями.